Anasayfa      Servis      Garanti Hakkında
Garanti Hakkında
Elantra
i40
Accent Blue
i20
i30
ix 20
Genesis Coupe
Genesis
ix35
H 100 Kamyonet
   Fiyat Listesi
   Test Sürüş Talebi
   Kredi Hesaplama
   İstediğiniz Aracı Biz Bulalım
   Dinamik Satış
   Satın Alma Süreci
Akbak Hyundai Plaza Servis Hizmetleri
Bakım Aralıkları
Garanti Hakkında
Servis Randevu Formu
Uzmana Sorun
Pratik Bilgiler
Neden Yetkili Servis Orijinal Yedek Parça?
Hyundai Yedek Parça
Neden Yetkili Servis Orjinal Parça?
Yol Yardım 7/24
 
 


Garanti Nedir?

5 Yıl / 100.000 Km Hyundai Mekanik Garantisi

Hyundai yüksek teknoloji ile ürettiği araçlara duyduğu güveni müşterileriyle paylaşmak amacıyla Mekanik Garanti periyodunu 5 yıl yada 100.000 km olarak sizlere sunmaktadır.
 

Hyundai Mekanik Garantisinin Kapsamı

Hyundai mekanik garantisi süresince, aracın malzeme ya da işçilik hatalarından dolayı arızalanması durumunda değiştirilecek parça ve/veya işçilikler garanti kapsamında değerlendirilecektir
Verilen mekanik garanti süresi, aracınızın el değiştirmesi durumunda da kesintiye uğramadan devam edecektir.
Aracın yolda arıza yapması durumunda 5 yıl / 100.000 km boyunca Hyundai Yol Yardımı hizmetinden ücretsiz yararlanılabilecektir.


Diğer Garanti Periyodları

  •  
Anti Korozyon Garantisi : Yerli araçlarda; 6 yıl veya 160.000 km *
İthal araçlarda; 5 yıl veya 160.000 km *
 
  •  
Boya Garantisi : Binek araçlarda; 2 yıl veya 60.000 km *
Hafif ticari araçlarda; 2 yıl veya 100.000 km *
 
  •  
Akü Garantisi : Tüm araçlarda 2 yıl
 
  •  
Radyo Teyp CD Çalar : Binek araçlarda; 2 yıl veya 60.000 km *
Hafif ticari araçlarda; 2 yıl veya 100.000 km *
*   hangisi daha önce dolarsa


 

Garanti Kapsamı Dışında Kalan Husular

•    &Araç Tanıtma ve Kullanma Kılavuzunda belirtilen periyodik bakım ve servislerin zamanında ve tam olarak yapılmaması sonucu ortaya çıkabilecek arızalar.

•    Araç Tanıtma ve Kullanma Kılavuzunda yer alan hususlara aykırı, hatalı hor kullanım sonucu ortaya çıkan arızalar, kazalar ve Hyundai yetkili servisleri dışında yaptırılan bakım ve onarımlardaki hatalı malzeme kullanımı ve hatalı işçiliğe bağlı olarak ortaya çıkabilecek arızalar.

•    Hyundai’ye ait olmayan yedek parçaların, aksesuarların kullanılması veya Tanıtma ve Kullanma Klavuzunda tavsiye edilen nitelikteki sarf malzemelerin dışında malzemelerin kullanılması sonucu ortaya çıkan arızalar.

•     Hyundai tarafından onaylanmayan, aracın teknik özelliklerini ve standartlarını bozacak standart dışı cihaz, aygıt, aksesuar ve sistemlerin araca monte edilmesine bağlı olarak ortaya çıkabilecek arızalar. ( yakıt sistemi LPG’ye dönüştürülmüş aracın motor ile ilgili aksamları, taksimetre, telsiz vb. aygıtların monte edildiği araçların ilgili elektrik aksamları vb.)

•     Zamanla veya normal kullanım sonucu kaplamalarda, boyalı parçalarda ve plastik parçalarda meydana gelen aşınmalar.

•     Genellikle malzeme ve işçilik hatasından kaynaklanmayan küçük arızalar ve/veya sadece çok özel durumlarda ortaya çıkan problemler:

1-Aracın kalitesini ve çalışmasını etkilemeyen çok az ses veya titreşim.
2-Keçelerden ve/veya contalardan ilgili akışkan seviyesini etkilemeyecek oranda çok az miktarda akışkan sızıntısı.
3-Hyundai tarafından tespit edilen sınırlar içerisinde olan, saclar arası boşluklar.
4-Hyundai tarafından tespit edilen sınırlar içerisinde olan ve ancak çok özel hassas cihazlarla tespit edilebilen dış görünüm kusurları.

Garanti onarımı dışında her tür sıvı ve gaz değişimleri, bakımlarda değişebilecek ya da normal kullanım sonucu veya kilometresine bağlı olarak, aşınmaya uğrayan, eksilen veya ömrünü tamamlayan parçalar ve periyodik bakımlarda değiştirilen sarf malzemeler:

1-Yağ filtreleri
2-Yakıt filtreleri ve elemanları
3-Kayışlar
4-Bujiler
5-Contalar ve keçeler
6-Şimler
7-Fren Balataları
8-Ampüller
9-Lastik stoperler
10-Silecek süpürgeleri

Camlarda taş ve benzeri dış etkenler sonucu oluşabilecek hasarlar.

Yarış maksatlı kullanılan araçlar.

Dış etkenlerden meydana gelen hasarlar:

1-Taş sıçraması ve benzeri dış etkenlerle boya üzerinde oluşacak çizik, dökülme ve buna bağlı korozyon ve paslanmalar.
2-Kuş pisliği, haşarat ilaçları ve kimyasal maddeler sonucu oluşan hasar ve yüzey korozyonu.
3-Nükleer yakıt radyoaktivitesinden doğan kirlenme ve radyasyon ionizasyonu.
4-Radyoaktif, toksik, patlayıcı veya yanıcı tüm maddelerin etkileri.
5-Doğal afetler (sel, dolu vb.) sonucunda oluşabilecek hasar ve arızalar.
6-Savaş veya terörist saldırılarda meydana gelen hasarlar.

Çarpma, donma veya sıvı eksilmesi sonucu meydana gelen arızalar ve hasarlar.

Uygun olmayan, kötü kaliteli yakıt kullanımından kaynaklanan arızalar ( motorun, yakıt hatlarının, filtrelerin, şamandıraların, yakıt pompası, egzost sisteminin, katalitik konvektörün veya sensörlerin arızalanması)

Zaman ve iş kayıpları, şahsi mala zarar, yakıt, telefon ve seyahat nakliye bedelleri gibi dolaylı harcamalar

Aracımın bakımını ne zaman yaptırmalıyım

2008 ve 2009 model yılına ait araçlar için geçerli olmak üzere;
 

Hyundai i 10      
Benzinli  : her 15.000 km. veya her 12 ayda bir
Dizel : her 15.000 km. veya her 12 ayda bir
Hyundai Getz : her 15.000 km. veya her 12 ayda bir
Hyundai Accent Era   : her 15.000 km. veya her 12 ayda bir
Hyundai Matrix   : her 15.000 km. veya her 12 ayda bir
Hyundai i 30     
Dizel : her 20.000 km. veya her 12 ayda bir
Benzinli   : ilk 15.000 km veya 12 ay diğer bakımlar
her 20.000 km. veya her 12 ayda bir
Hyundai Sonata  : her 15.000 km. veya her 12 ayda bir
Hyundai Tucson : her 15.000 km. veya her 12 ayda bir
Hyundai Santa-fe : her 15.000 km. veya her 12 ayda bir
Hyundai H100   : her 15.000 km. veya her 12 ayda bir
Hyundai H1 : her 15.000 km. veya her 12 ayda bir

                                  
•     Bu periyotların yanı sıra aracınızın mevsimsel bakımını (kışlık ve yazlık) kontrollerini yaptırmayı ihmal etmeyin. Belirli aralıklarla aracınızın yağ ve su seviyelerini, lastik basınçlarını kontrol edin.

•     2008 öncesi model araçlar için teknik ekibimizden bilgi alınız.

•     Km ve süre olarak belirlenen kriterlerden önce dolanı geçelidir.

•     Bakım periyotlarına hassasiyet göstermeniz;

1- Can güvenliğiniz,
2- Aracınızın ömrü
3- Garanti geçerliliği

gibi bir çok nedenden dolayı hayati önem taşımaktadır.


Dizel araç kullanma teknikleri

Common Rail Turbo Dizel (CRDI) motorlu Hyundai araçları için geçerlidir.

İlk 1000 km. için sürüş önerileri

1- Sürüş sırasında, motor devrini (dakikada devir sayısı) 2000 d/dak. İle 4000 d/dak. Arasında tutun.
2- Uzun süre aynı hızda gitmeyin, ya hızlanın ya da yavaşlayın. Motorun açılması için değişken devire ihtiyaç vardır.
3- Frenlerin düzgün şekilde oturması için, acil durumlar dışında ani duruşlardan kaçının.
4- Bir seferde aracınızı 3 dakikadan fazla rölantide çalıştırmayın.
5- İlk 2000 km. sırasında römork çekmeyin.

Genel öneriler

1- Sadece EN 590 EURO standartlarına uygun Euro Dizel Yakıt kullanın
2- Motoru çalıştırdıktan hemen sonra ani ivmelenme ve sürat yapmayın. Motor soğuksa, birkaç saniye rölantide bekleterek turboşarj ünitesinde yeterli yağlanma oluşmasını sağlayın.
3- Yüksek devirli veya uzun süre araç kullanımı sonrasında motorun durdurulmadan önce yaklaşık 1 dakika rölantide çalışması gerekmektedir. Böylece turboşarjın soğuması sağlanmış olur.
4- Ağır yük altında çalışan motoru aniden durdurmayın, motorda veya turboşarjda ciddi hasarlara sebep olabilir.


Yağışlı havalarda güvenli sürüş teknikleri

Yağışlı Havalarda Taşıt Kullanırken En Teklikeli Zaman, Yağmurun Başladığı Zamandır!

Yeni başlayan yağmur, yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk tozu ile karışır ve kaygan bir zemin oluşturur. Yavaşlayın !
Böylelikle lastiklerin yol tutuşu ve çekiş artacaktır.

•     Kentlerdeki caddelerin yol yüzeyleri düşük hızlarda bile kaymaya neden olabilecek yağ ve bunun gibi birçok maddelerle doludur.

•     Su birikintilerinin üzerinden geçmemeye özen gösterin, çünkü su yoldaki çukurları ve diğer tuzakları gizler.

•     Önünüzdeki araç aniden durduğu takdirde, durmanız kuru yüzeye oranla daha zor olacağından takip mesafesi mutlaka arttırmalıdır.

•     Çevrenizi her zaman kontrol edin. Yolunuzu “yorumlayın” ve ani fren yapmaya veya ani direksiyon hareketlerine karşı hazırlıklı olun.

•     Sürekli olarak arkanızda seyahat eden diğer araçları gözlemleyin ve kontrol edin. Şunu unutmayın ki bu sürücüler de sizinle aynı koşullarda seyahat etmektedir.

•     Yol emniyet şeritleri gibi boyalı yüzeylerin üzerinde otomobil kullanmaktan kaçının.

•     Önünüzdeki aracı geçmek için en uygun anı bekleyin.


Seyahat Ettiğiniz Yol Yüzeyinin Özelliklerinin Bilincinde misiniz?

•     Eğer yol yüzeyinde tamir yamaları, yeni asfaltlanmış yüzey veya yetersiz yağmur suyu akışı varsa süratinizi daha da azaltın.

•     Düzensiz yüzey ve çukurlar yağmur suyu tarafından gizlenir.

•     Yağışlı havalarda aracınızı mümkün olduğunca sakin kullanın. Görüş mesafesi ve boşluk için uygun koşullar oluşuncaya kadar bekleyin. Sollama sırasında yapılan hızlanma ve azalan çekiş, yol tutuş kontrolünde kayıp yaratabilir.

•     Viraja girerken özellikle de yol yüzeyinin durumu uygun değilse, daha da fazla Yavaşlayın

•     Bir köprüye yaklaşırken yavaşlamak gerekir.

•     Mevcut eğimin ani değişiminde kontrol kaybı yaşanabilir.


Ayrıca Köprüler Aquaplaning İçin İdeal Yerlerdir, Daha da Dikkatli Olmak Gerekir!

Aquaplaning (Su yastığı üzerinde kayma-Kızaklama) ne demektir?

Aquaplaning suyun lastikle yüzeyin arasına girmesi sonucu, lastiğin yer ile temasının aşırı derecede kaybıdır. (su derinliği > 0,5 mm).
Bu duruma neden olan ana sebepler:

•     Yetersiz yüzey drenajı sonucu yağmur suyu toplanması ve su derinliği.
•     Lastik diş derinliği ve dizaynı
•     Hız.


Aquaplaning (Kızaklama) nasıl oluşur?

Lastiğin altında ve önünde bulunan su basıncı, seyir hızıyla artar. Su basıncı sürekli artmaya başlayarak bir süre sonra, lastiğin yol yüzeyinde yüzmesine sebep olur. Lastiğin su kanallarının kapasitesi dolunca, lastiğin yüzeyle teması engellenir.

Lastik yüzeyle temasını sürdürür, su zorlanmadan kanallardan geçer.
Su basınç oluşturmaya başlar, ve lastiği yerden bir miktar kaldırabilir
Lastik ve yüzey arasında su sıkışması meydana gelir. Lastiğin zeminle teması kesilir

•     Lastiğin araçla yol yüzeyi arasında sadece bir halka olduğunu unutmayınız.

•     Lastiğin hava basıncını periyodik olarak kontrol edin ve diş derinliğinin en az 3mm’nin altında olmadığına emin olun.

Birçok şey lastiklerinize bağlıdır. En önemlisi de sizin güvenliğiniz!
Aquaplaning olasılığı, aracın hızı, lastik diş derinliği, lastik dizaynı ve mevcut suyun derinliğine bağlıdır.

Sonuç olarak, lastik diş derinliği az veya su derinliği fazla ise, Aquaplaning olasılığı düşük hızlarda bile mevcuttur.


Sonuçlar?

Kısmi veya genel yol tutuş ve fren kaybı.
En iyisi: Yağmurda yavaş kullanım
Aquaplaning’in üstesinden gelebilmek için;

•     Ayağınızı yavaş bir şekilde gazdan çekin

•     Fren yapmayın veya hızlanmayın

•     Lastikleriniz yüzey ile yeniden temasa geçene kadar bekleyin.

•     Tamamen dinamik Aquaplaning olayında (bütün lastikler), sürücü tarafından yapılacak hiçbir hareket, yol yüzeyine yansımaz.

•     Kısmi Aquaplaning sırasında, yüzey ile temas halinde olan lastik veya lastikler emirleri (fren, hızlanma) uygulayarak aracın tehlikeli ve kontrolsüz reaksiyonunu başlatmış olur.


Ekonomik araç kullanma önerileri

•     Aracınızın periyodik bakımlarını aksatmayın

•     Doğru yakıt kullanın

•     Hızınızı mümkün olduğu kadar sabit tutun, trafiğin akışında seyredin. Fren yapmaya ihtiyaç duyacak kullanımlardan kaçının.

•     Aracınızı uygun devirde kullanmaya özen gösterin.


Hunday hundai hyundaı HYUNDAİ hyundayi hundayi





kurumsal      hyundai modeller      renault modeller      2.el      online işlemler      hizmetler  
her hakkı Akbak Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş.'ye aittir. copyright © 2009   gizlilik    erişilebilirlik
iletişim      site haritası      anasayfa 


Gizlilik ilkelerini okudum ve kabul ediyorum